Navigatielinks overslaan.
Sympa-menu

Mailinglijsten van Fifty One Club Tielt (fiftyonetielt.be)

Requesting the creation of a mailing list

De lijstaanvraag kan aan voorwaarden onderhevig zijn. Ook als u daaraan voldoet blijft de aanmaak van de lijst afhangen van de goedkeuring door de lijstserverbeheerders.

To request the creation of a mailing list, do as follows:

  1. Go to the list environment homepage and log on.
  2. In the top menu, click on the 'Create list' link.
    If this link does not display, it means that you do not have the privileges required to create a list.
  3. Give your list a name (only enter the name without the '@' and the domain name; example: languages_spanish and not languages_spanish@fiftyonetielt.be).
    Do not use any spaces, accents or specials characters in list names: those characters might cause problems. Choose an explicit yet short name: think of the subscribers who will have to type this name every time they will send a message to the list! If you manage a set of lists, you can prefix your lists' names with a common prefix; thus they will be sorted together and will be easily recognizable (example: xx-users@fiftyonetielt.be, xx-hotline@fiftyonetielt.be, etc.).
  4. Kies een lijsttype uit de voorgedefinieerde types. (Dit zijn voorbeelden van veel gebruikte lijstinstellingen. Als lijstbeheerder kunt u deze instellingen na de aanmaak wijzigen. Er zijn ook nog verdere opties die niet via het lijstbeheer beschikbaar zijn; om deze te wijzigen neemt u contact op met de lijstserverbeheerders.)
  5. Enter a subject for your list. This subject will display as a header for all the list pages, and will also be visible on list index pages (list of lists, list of your subscriptions, etc.) and in the browser title bar.
  6. Choose a topic in the 'Topics' drop-menu.

    Als geen van de onderwerpen bij uw lijst past, kunt u de lijstserverbeheerders vragen om een nieuw onderwerp aan te maken.

  7. Enter a description for your list. This description will display on the list information page and in the 'Subscribers Charter' sent by email to each new subscriber, under the 'List subject' heading. This description may involve explanations about the following issues:
    • object of the list and targets;
    • topics discussed;
    • operation of the list (liabilities, status of the list, etc.);
    • rules applying;
    • description of the typical subscribers (their occupations, the projects they manage, their nationalities, etc.).

    You can format your list description with HTML tags. Be careful: if your description is long, cut it with manual line breaks (ENTER key of your keyboard); otherwise, it might not be entirely visible in your browser window.

  8. Click on the 'Submit your creation request' button.

Dan verschijnt een bericht waarin wordt uitgelegd dat uw lijstaanvraag naar de lijstserverbeheerders is gestuurd en dat u van nu af aan de lijst kunt aanpassen via de knop 'Beheer'. Het bericht waarschuwt echter dat de lijst pas na goedkeuring door een lijstserverbeheerder echt geïnstalleerd is en op de server zichtbaar wordt.

Hierna moet u wachten tot uw lijst door één van de lijstserverbeheerders is goedgekeurd. U ontvangt dan een bericht met de titel 'Aanmaak van de lijst naamvandelijst' waarin wordt meegedeeld dat uw lijst daadwerkelijk is aangemaakt.

Last, subscribe to your list: creating a list or becoming its owner or moderator does not mean that you are automatically subscribed to it!

Managing a list

To manage a list you own, do as follows:

  1. Go to the list environment homepage and log on.

    If you are subscribed to the list with several addresses, use the address with which you requested the list creation.

  2. Go to the information page of the list you want to manage.
  3. In the left menu, click on the 'Admin' link.

To browse the sections of the administration module, click on the links below the 'Admin' link, in the left menu.

Those different sections allow you to:

The options available in the 'Moderate' submenu allow you to:

Top of Page